Wednesday, June 11, 2008

view of life

ary neh ta g skola. haha
pegy seminar pembangunan sahsiah kat r.o.
time : 8.30am - 5.30pm
and here's tha story.

session 1
kitorg dibahagi kepada group2.
every group ada 10 org.
tp kitorg 7,8 orang je.
tape la. then, kitorg diberi tugasan:
1. nama group
2. logo
3. moto
4. kata-kata nasihat

logo kitorg idea arina; bentuk love ada sayap.
konon2 macam angel la. haha.
ok la. cuma agk kelihatan jiwang semacam je. tehee :PP
then. nama group : COMMUNITY OF KITA; idea syfns
moto : the lower we fall, the higher we fly.
kata - kata nasihat :
"siapa berusaha pasti berjaya, siapa menanam akan dapat hasilnya"
but in arabic language la.

pasto, rehat makan meehun. aku ta abes. sb ta sedap. huhu


session 2
kitorg masok dewan balek. dye ceramah2 sket pasal ape ntah. aku ta dnga sangat sb bosan. huhu. tapi aku salin apa dye cakap. so, guane tuu? :))

pasto, lunch and solat zohor. ok. makan agak ok.erm surau r.o gyle best. klo la skola rantaw pny surau g2, sokmo la aku g solat. solat sunat agy. haha


session 3
masok dewan balek. ustaz tuu tunjuk vid kat palestin. seriously, rasa macam nak nangis. in fact, dh nangis pn. tapi aku ta rasa tyme tuu ramai gyle nangis kot. ta pasan seb gelap. vid tuu agak menginsafkan. kalau nak banding kita ngan remaja palestin, jauhhhh sangat. dorang perang sana sini. berani tegakkan agama. ceh3 :PP ada pulak budak kecik yang tato pape mati kena tembak, ada yang buta, ada yang putus kepala. betul, sape2 tengok pn mesti geram kat yahudi. budak2 kat sana dari kecik dh tanam semangat nak lawan yahudi. ada yang cakap " kalau kami diberi senjata, kami akan lawan yahudi". in fact, ta bagi senjata pn dorang berany g depan kereta kebal baling batu. pasto, bangunan dorang senang2 je kena bom ngan yahudi. ngok pny yahudi. geram aku! kadang2 terfikir gak kan, kita dok Malaysia hidup aman gyle pn still nak merungut tu la ni la. belajar pn malas *aku tuju kat diry sendiri ok*. n aku ngaku, aku sangat malas solat. kadang2 ada gak tinggal. tapi insaf doh. palestin, even orang nga perang2 pn dorang bole ag solat kt tgh2 jalan raya. dorang cakap dorang lawan yahudi dengan iman je. pasto, banyak la lagy dalam vid tuu. ta silap vid tuu sejam lebih kot. lenguh gak tgk tapi best. erm. aku bukan nak tunjuk alim or tunjuk baik kan. tapi bnda tuu act bole insafkan kita. huhu. then, macam biasa la. kalau xtv cam ni mesti selit2 pasal 'buat budak nangis ngan menyelitkan unsur pasal parents'. benda ni aku cukup ta suka! dh banyak kaly dh, sampai naik boring tau ak. mule2 aku nangis gak. lame2 malas ahh. hoho. anyway, ada budak row kiri aku nangis bapak teruk. haish. kesian pn ada. tapi nak gelak je rasa. haha. kuat gyle nangis. budak laky plak, mostly tunduk. tato a nangis ak. konon2 nak control macho ah. hahaha

pasto, balek uma. the end~


anyway, aku sangat ta suke budak laky skola laen. galok sangat. TA SUKE! nak2 lagy la kalau that gal yg dorg kacau layan balek tuu, macam nta pape. tergedik sana tergedik sini. behave yourself la dude. buat malu skola je. nasib baik budak laky skola aku baek, ta galok2 ngan pmpoan. klo ta, ta ngaku schoolmate uh. hahaha. *paan dahan, shazni terkecuali* haha

p/s: act g benda ni sb malas nak g class. huhu :PP


No comments: